expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

tisdag 18 september 2012

Vilket bus!

Egentligen är jag bara hemma på lunch och ska inte sitta här alls egentligen men jag drömde tre riktigt knäppa drömmar som jag måste få dela med mig av innan jag spricker!

Dröm nummer ett var en sån där lite halvtröttsam sak där jag är på en fest med klassen. Alla känner varandra jättebra förutom jag som knappt kommer ihåg vad folk heter. Det känns jättejobbigt tills en av tjejerna börjar spela sopborsthockey med mig, hon var Canada och jag var Ryssland (om ni tycker att det låter bekant så kommer det från barnböckerna om Loranga). Det är jättekul men hon vägrar tala om vad hon heter. Dessutom blir hon bara löjligt vackrare och vackrare under matchens gång så till slut är jag alldeles skamligt ful i jämförelse. När jag säger det till henne slår hon mig blodig ner på backen, fast utan att det gör ont någonstans, medan hon skriker åt mig att alla människor är vackra och hör sen! Jag visste inte vad jag skulle svara på det så jag vaknade istället. Löste ju alla problem...?

Den andra drömmen handlade om igen om Underbara Clara, denna gång hade jag fått tillgång till hennes hus med egen nyckel och allt och hade fått i uppdrag att laga till en löksoppa som skulle serveras som förrätt på en festmiddag som hon skulle ha. Det gick inte alls särskilt bra, jag brände vid all lök och förstörde i samma veva hennes stora fina soppgryta, jag har ingen aning om hon verkligen har en sådan. Clara blev dock inte arg på mig utan istället skördade vi morötter från hennes land och gjorde morotssoppa istället, vilket blev en stor besvikelse för gästerna som kom sedan. Jag satt och skämdes på sängen i gästrummet medan Clara försökte trösta genom att skylla på min illa matchande klädsel som bestod av en vit polotröja ovanpå en grön stickad, samt svarta snickarbyxor med indian-mockasiner. Jag äger INGA sådana plagg! 

Dröm nummer tre var riktigt dryg, jag var och strosade runt i Östersund när jag kommer in på en pizzeria där jag ska möta familjen. Ägaren där tror att han kan kräva mig på femhundra spänn för en lagning av min cykel som aldrig har ägt rum samt en bit lyxig morotskaka (morötter igen?!?!?). Jag blev skitförbannad på honom, dels för att man inte säljer morotskakor på pizzerior, dels för att jag inte hade fått min cykel lagad och dels för att han hade stulit pizzerian av en stackars turk som nu var arbetslös. Jag och Jay satte ihop världens plan om hur vi skulle hämnas på honom. Jag minns inte exakt hur planen löd, men jag vet att det involverade leksakspistoler från Barnens Hus, samt en fotogenlampa. Stressen blev jättehög när jag inte kunde hitta något av det. 

Det var min natt, hur var eran?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!