expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

söndag 30 december 2012

Sammanfattning för 2012

De flesta brukar använda sig av ett och samma sammanfattningsupplägg vid årsskiftet som alla andra men eftersom jag inte har hittat så många andra liknande bloggar som min egen så hittar jag nu på en unik sammanfattning för mitt nördiga liv 2012 ^^

Årets humör:
Varierat som vanligt, men i överlag betydligt längre avstånd mellan dipparna och topparna och inte lika extrema sådana heller, så övervägande bra kan vi väl säga ^_~

Årets tv-spel:
Portal 2, tätt följt av både Halo Reach och Halo 2

För att inte tala om den fantastiska co-op kampanjen!
Årets data-spel:
Jag spelade inte precis något nytt spel men började däremot spela WoW igen, så det får duga

Årets brädspel:
Settlers of Catan, så jävla kul! 

Årets serie:
Oj hjälp, så många jag skulle vilja sätta här. Dock är den starkaste serien som jag läste under året "Slåss som en tjej" av Tiitu Takalo. Mycket tänkvärd för alla om RIKTIG feminism. 

Läs för fan!

Årets cartoon:
Finns inget att fundera över; NINJA TURTLES FOR THE WIN!!

Ep 5, hittills den roligaste episoden evah!
Årets film:
Hade jag sett klart Bilbo innan årsskiftet så hade den hamnat här, men eftersom jag inte gjorde det så får det bli The Avengers istället. 


Årets musik:
Foster the People och deras album Torches, så otroligt stark debut!

Årets bok:
Först ville jag säga Hungerspelen, men sen kom jag på att jag ju faktiskt läste den helt makalösa "Svärdet och Spiran", och det kändes som det mer självklara valet (förlåt Katniss!)

Årets stickning:
Så många projekt och inga foton, det ska vi bättra på! Men här får ni ett i alla fall: 

Mössa och matchande halsvärmare i Karisma (bild från Berlin ^^)
Årets bästa köp:
Vår bil, en dyr men fantastisk biljett till frihet :D

Årets dumhet:
Det emotionella kaos som jag har låtit mig själv bli neddragen i helt i onödan (dvs allt som har med James att göra ungefär)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!