expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

måndag 25 februari 2013

Teknik gör mig ganska glad ibland

Jag vet, det är ju jag som avskyr teknik egentligen och inte alls är så nöjd över att man är så beroende av det i dagens samhälle.

Men det är klart att man blir glad när man kommer hem efter en lång dag med både plugg och jobb, och ser att den nya datorn står inkopplad och klar bredvid ens skrivbord ^^

Och jäklar vad den fungerar bra!

Jag ska ge er några skillnader att förhålla er till:

1. Min gamla dator tog oftast ca 5 minuter och 35 sekunder på sig att starta upp ordentligt, att få upp Windows, starta de få program som enligt inställningar startades upp med datorn samt att få den att landa ordentligt efteråt. Min nya kräver knappt en minut av mig, sen kan jag göra vad jag vill.

2. När jag spelade WoW så kom jag aldrig upp i mer än 24 fps i folktomma områden, medan jag i till exempel städer som Stormwind fick acceptera att det kröp ner till ibland 6 fps. Nu ligger det på 89 fps i folktomma områden, och även om jag inte har hunnit kolla hur det ser ut i Stormwind så betvivlar jag starkt att det kommer att lagga så mycket stryk längre.

Enda jag blir en smula sur över är att jag inte lyckas installera Sims 2 på något vettigt vis. Men det ska väl lösa sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!