expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

söndag 28 oktober 2012

Dagens morgon: lätt bland de bästa evah!

Visserligen så blev min sömn en aning uppfuckad inatt. Dels genom att jag var vaken på tok för länge (3 a:m) och dels för att jag hade en sambo som led av sjukdomen bakis smällus och väckte mig ett par gånger under nattens gång.

Så morgonen ville jag göra till en slapp och mysig drömsöndagsfrukost (den där som alla borgerliga familjer verkar ha varenda vecka och som varje svenne verkar sträva efter att kunna ha), men med en nördig touch av Clone Wars att titta på till ätandet. Varav Jay kommer på att vi har bara två episoder kvar av säsong 2 och det hinner vi inte se innan vi har tvättid. Happ, vad gör man då?

Zappar framför tv:n i ett försök att hitta något intressant att titta på.

På tvåan visade de en dokumentär om nördkulturen genom tiderna.


Den var så freaking awesome så jag och Jay pep av förtjusning var och varannan minut, antingen genom att vi kände igen vad de pratade om eller för att det var gulligt (ett par berättade om hur de hade charmat varandra genom att hon hade haft på sig en "godzilla" t-shirt och han ägde "Zu - The Warriors of the Magic Mountain" på video, hur sött var inte det?) eller för att folk cosplayade helt fantastiskt. Det var en underbar dokumentär och gjorde lätt hela morgonen fantastisk!

Nu känner jag mig så underbart nördig att jag har på mig min ninja turtle-tröja samt har en obotlig lust att syssla med nördiga aktiviteter såsom WoW och annat skoj!

Men jag lider verkligen med övriga nördar i världen som tycker det är tråkigt att folk skrattar ÅT killarna i The Big Bang Theory, istället för MED som vi nördar gör (ja, jag förstår åtminstone 90 % av alla nördiga skämt som förekommer där ^^)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!