expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

lördag 20 oktober 2012

Helgens (förra) vedermödor

Lovade ju ett inlägg om förra helgen men typiskt mig så kom det en vecka senare. Håhjaja. 

Eller ja, så mycket spännande hände kanske inte, jag for till Uppsala för att hälsa på en kär vän där vi ägnade mycket tid åt te-drickande, prat, filmtittande, vandringar på stan (upptäckte glatt att New Yorker är en makalös butik, gå dit om ni har chansen!) samt lärdomar om allt man ska uppskatta med Ume. 

För det första, vi HAR verkligen Sveriges godaste kranvatten, så drick allt vad ni kan!

För det andra, så är lokaltrafiken snuskigt dyr därnere jämfört med här, så jag tänker inte klaga på det igen. 

Och för det tredje, är biblioteket därnere en enda stor besvikelse. Vad grundar jag det på? 
Alla bibliotek som sorterar alla slags fantasyböcker (ja, även hög-fantasy) som barnlitteratur känner jag inget intresse av att vilja tycka om. 

För det fjärde, men detta har jag konstaterat redan och hunnit glömma sedan dess, så är Aladdin så otroligt mycket bättre på svenska än engelska. Robin Williams är lite för mycket Robin Williams och vi har en fantastisk Jago och Jafar. För att inte tala om många skämt som visserligen inte hade blivit hundra procent korrekt översatta men likväl förbättrade scener och flyt. Usch ja!

Och fy på mig som inte tog en endaste bild under hela helgen! Fockers!!

Och ja, självklart shoppade jag saker från New Yorker men då jag inte driver vare sig en shopping- eller modeblogg så ger jag blanka fan i att visa nåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!