expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

fredag 4 april 2014

Ett nytt träsk stavas Team Fortress

Jag är rätt duktig på att halka in i träsk av olika slag, och även om det inte är alltför ofta som jag trillar dit lika djupt som jag gjorde med till exempel Mass Effect eller för den delen Teenage Mutant Ninja Turtles (som aldrig verkar lämna mig oavsett), så är det ändå rätt trevligt att hitta nya saker att underhålla sig med på fritiden.

Nu senast har jag nyfiket laddat ner Team Fortress 2 på Steam, ett gratis multiplayer fps med riktigt roliga karaktärer och enkelt upplägg som gör att jag ifrågasätter varför jag ens varit skeptisk från första början, för det var jag! Jag gissar att den negativa attityd jag har mot CS emellanåt påverkar mitt omdöme och ger mig fördomar mot liknande spel.

Jag har ännu inte vågat mig på det riktiga multiplayer-läget, där man spelar mot riktiga spelare istället för datorn, men å andra sidan har jag endast i skrivande stund kommit upp i närmare 15 timmar, där jag har utforskat de olika klasserna och förstått på ett ungefär hur man spelar med dem. Nu fattas bara att höja svårighetsgraderna så kan man kasta sig ut sen!
Jag menar, sina första dyk gör man ju inte i djuphavet utan i en söt liten barnbassäng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!