expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

onsdag 2 april 2014

Spotify vet vad jag gillar

För en eller två veckor sedan skaffade jag Spotify. Japp, jag som svor att inte ge hän åt det service-programmet föll ändå dit. Mest för att det var praktiskt att Jay har ett premium konto som jag utnyttjar nej jag menar förstås råkar använda eftersom han glömmer att logga ut från min dator när han har varit hemma på besök. Hohoho!

Men jag har såklart en egen användare också, även om jag inte använt den än, och förmodligen inte kommer göra det heller. Jag fattar liksom inte hur Spotify fungerar med sina spellistor och den knäppa sökmotorn som hellre söker på det jag sökte på senast snarare än det jag vill söka på nu. Och innan ni kommer dragandes med "men det är inte sååååååå svårt", var bara tyst. Jag har inget som helst intresse av att lära mig det där, jag använder liksom winamp till allt min musikspelande och det trivs jag jättebra med. Spotify känns som något man måste lära sig att gilla om man inte gillar det på en gång.
Med tanke på att det tog mig 8 år från det att tjänsten kom till dess att jag skaffade det tyder ju på att inte alls gillade det på en gång. Eller hur?

Det enda jag gillade med det var att direkt när jag hade skapat ett konto och Spotify skulle föreslå musik åt mig så dök det här upp:


Liksom, Eminem som främsta förslag? När jag precis återupptäckt honom? Hur kul var inte det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!