expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

lördag 5 april 2014

Ytterligare ett bra intro till samlingen

Jag vet inte hur ni resonerar, men jag tänker mig att om ett intro är såpass mäktigt och indragande att när du har fått låten på hjärnan så är det just introt som du sätter igång i hjärnans musikspelare, snarare än andra delar av låten, så är det helt klart ett bra intro. Ett sådant exempel är Pentatonix "Daft Punk" (ett snyggt medley av totalt 6 Daft Punk-låtar), som har precis ett sådant intro, men också en förtrollande video. Jag skyller på de blåa ögonen i kombination med den spännande klippningen.

Spelas förslagsvis på riktigt hög volym med mycket bas

Det värsta är att jag skulle nog, om jag hade haft denna låt i winamp, förmodligen lagt till den på min topp 20-lista. Vilket är en småhemskt tanke, för vilken låt hade fått ryka till förmån för den här? Jag gillar dem ju allihop!

Enklaste lösningen då hade nog varit att istället göra en "Topp 25"-lista. Mycket smart, ingen låt behöver ryka och jag kan dessutom välja in ytterligare 4 låtar. Genialt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!