expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

torsdag 3 april 2014

Få Dead Space gratis!

Just nu kan man ladda ner det första Dead Space helt gratis! Det finns inga hakar, och inga dolda avgifter, allt som krävs är att man har ett Origin konto, samt även Origin. Vilket det inte heller finns någon hake med, det är precis samma slags tjänst som Steam. Det är heller inte en tidsbegränsad nedladdning, när du väl har fått hem det så är det ditt för evigt.


Jag ifrågasätter verkligen inte chansen att få gratis spel, vad jag däremot blir nyfiken på är vad motivet kan tänkas vara. Men det uppenbara svaret är väl att EA Games (som äger Origin och skapade Dead Space) vill kompensera spelvärldens alla gamers för all skit vi har blivit utsatta för.

Om ni inte förstår vad jag menar så finns det ett ord som kan det: profit. EA är det girigaste företaget i spelindustrin och väldigt duktiga på att suga ut mer pengar ur sina kunder. Varför kommer Sims 2 och 3 i så många expansioner och prylpaket? Varför fick Mass Effect trilogin helt plötsligt så många DLC's när EA började samarbeta med Bioware? Varför släpper bolaget spel som antingen buggar för mycket eller är inkompletta? Listan kan göras lång. Men det finns många anledningar till att Electronic Arts blev utnämnt till det värsta bolaget i Amerika.

Jag har svårt att tänka mig att förtroendet för dem skulle öka bara för att de låter spelare ladda ner deras spel gratis, men om igen, jag klagar inte.

Ni som är intresserade av att spela ett hyllat överlevnadsskräckspel i tps (third person shooter) tycker jag verkligen ska passa på, och snart! Erbjudandet gäller bara fram till 8 maj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!