expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

onsdag 19 mars 2014

Hej vårvinter

Apropå musikkärlek så damp den här underbara saken ner i min brevlåda igår, åh så glad jag blev!

Alltså... det här omslaget är så jäkla fint!!

För om det finns något som verkligen definierar min vårvinter, så är det när jag vill lyssna på Foster the People. Deras senaste platta kom nu i fredags och skivbolagen verkar inte resonera som bokförsäljarna och spelföretagen gör, det vill säga att skicka varan så att man har den dagen då den släpps (om man har förhandsbokat vill säga). Nåja, det ska vi inte gnälla om längre, jag har den ju nu! Yay!

Jag har bara hunnit lyssna igenom den tre gånger men spontant så gillar jag det jag hör. Jag gillar det väldigt mycket!
Jay gillar det också och vill påskina att det här albumet är bättre än deras förra men så långt vet jag inte om jag vill gå. Men albumet är definitivt MINST lika bra. Jag älskar redan låten "Coming of Age".


Däremot upplever jag inte att någon av låtarna har samma slagkraft på mig i det här tidiga skedet som "Helena Beat" hade när jag lyssnade på "Torches". För då sa det verkligen bara pang, så gillade jag den direkt, redan när introt satte igång (å andra sidan så har ju den låten det näst bästa introt genom tiderna så det kanske inte är så överraskande).
Det är lite förvånande, men å andra sidan finns det definitivt mer djup att finna och kanske älska ännu mer senare.

Hej vårvinter, nu är du här på riktigt när nu soundtracket till dig har satt igång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!