expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

torsdag 20 mars 2014

Vad gör en sjuk gamer?

Spelar spel som inte tar alltför mycket fokus såklart!

Det är i mina sjuka stunder som jag har matat Sims 2 som allra mest i mitt liv, alternativt då allt annat har varit riktigt tråkigt.

Just nu spelar jag dock inte Sims 2, men däremot en sandlådespel från samma skapare. Jag talar naturligtvis om Spore. Känner ni inte till det så är det långt ifrån samma sak som Sims, men fortfarande med några viktiga likheter. Som att själv skapa en pixlig livsform på din dataskärm.
I det här fallet kan du dock vara med från begynnelsen (första cellstadiet) till civilisation som utforskar rymden.
Och det är helt galet roligt att följa sina kreationer så länge! Mycket hinner hända på den vägen, och jag styr alltihop, mjehehehe!

Kreation 1, mellanstadie

Kreation 2, också mellanstadie

Kreation 3, en bit in i cellstadie

Egentligen hade jag inga planer på att alls skaffa det här spelet, trots att jag var grymt taggad när det kom 2008, men nu var det rea på Steam, och då vet ni ju vad som händer, hehe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!