expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

söndag 30 mars 2014

Adjöss Winterspring, och tack för katten!

Fyra dagar fick jag vara frisk, sen blev jag förkyld igen. Härliga tider för mig som inte är ett dugg less på att vara sjuk.

Jag kan eventuellt ha spräckt ironi-barometern där.

Nåväl, jag klunkar te och varm svartvinbärssaft i mängder samtidigt som jag avnjuter det sista uppdraget i Winterspring: They grow up so fast.



Tanken med det här uppdraget är att man under en 20 dagars period ska göra ett dagligt uppdrag åt en liten Winterspring Frostsaber unge som man har adopterat i syfte att fostra den till ett riddjur. Drygt och fett ovärt säger kanske några, men vi är desto fler som säger att det är ett rätt charmigt uppdrag. Under dessa 20 dagar känns det ett tag som att du verkligen tar hand om den lilla ungen, och när tiden är inne för den att förvandlas till ditt lojala riddjur så känns det som att dessa tjugo dagar har flugit förbi i all hast. They grow up fast indeed. Den ska matas, träna upp sina jägaregenskaper samt bli underhållen av en kattleksak som du gör själv. Så gulligt!


Så nu idag skedde det äntligen, jag fick mitt riddjur och kunde lämna mitt favoritområde bakom mig, och återgå till det jag måste göra just nu; farma som en galning åt min mage. Inte så kul nej, men någon måste ju göra det.
Det kunde i och för sig också bana väg för roliga fanfictions där min nattalv känner sig förtryckt av draenai. Ja, det finns gott om Warcraft-fanfics för de som undrar (de flesta handlar dock om just Warcraft och inte World of Warcraft)

En annan sak som däremot slog mig var att jag har upplevt mer vinter i just Winterspring än vad jag har i verkliga livet. Och med det menar jag att den där bistra vintern med snö och kyla mer har varit en parentes som jag inte direkt har upplevt i form av utomhusaktiviteter i verkliga livet, medan i Winterspring har jag till och med kunnat rysa till när snöknarret från min nattalvs fotsteg har blivit för knarrigt. Jag är säker på att det inte är riktigt så det ska vara. Men å andra sidan har den här säsongens vinter varit riktigt knepig så det finns ju någon slags logik bakom det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!