expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

lördag 22 mars 2014

Sopa problemen under mattan

Apropå att jag har dataproblem, igår när och Jay i sedvanlig ordning gick in på Games, såsom vi gör varenda gång som vi är på stan, så hittade jag den är underbara saken:


Egentligen hade jag inte råd med det, pengar är en riktig funderare sådana här dagar. Dessutom borde jag väl hellre ta reda på varför det inte vill fungera på min dator och sen göra något åt det?
Nå, jag har ett knep som jag brukar ta till var gång jag är fundersam på en sak att köpa vid sådana här tillfällen:

1. Behöver jag den här saken?
2. Kommer jag ångra mig om jag INTE köper den?

Svaret på första frågan i den här situationen var egentligen nej, eftersom jag ju redan har det på Steam. Men å andra sidan, vad har jag för nytta av ett spel som ändå inte vill fungera korrekt? Dessutom är jag ju mer en konsol-gamer, snarare än pc-gamer.
Så svaret på fråga 2 blev ett stenhårt JA, jag kände direkt att jag skulle ångra mig bittert om jag inte köpte det. Och det enda att göra då är att i kassan, när man ser pengarna försvinna från sitt kort, att helt enkelt resonera som Nemi:



Jag är SJUKT förnuftig, hehe!

Även om jag, angående datorn, sopar problemen under mattan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!