expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

tisdag 11 mars 2014

Sjukäventyr

Hej blogg, nu var det ett tag sen. Inspirationen har legat på lite väl mycket saker som vanligt, men de senaste tre dagarna har däremot varit helt uppåt väggarna. Det pratar jag gärna om. Mest bara för att poängtera för de enstaka nära och kära som jag har som läser denna blogg att jag faktiskt är okej.

I lördags hade jag och Jay varit på middag och film hos hans pappa, såsom vi gör ibland. Trevligt värre. Vi kommer dock hem rätt sent, klockan var närmare halv ett när vi tog oss innanför dörrarna. Vi sitter en stund framför datorn för att varva ner och bli trötta. Och från ingenstans blir jag riktigt yr. Jag hinner tänka att jag nog är riktigt trött, men då slår ett illamående till, ni vet det där illamåendet som känns i hela magpartiet när man är magsjuk.
Sen kommer smärtan. Och jag får riktigt svårt att fokusera på om jag borde gå på toa, kräkas, svimma eller klättra på väggarna. Så jag tar mig mot toaletten för att försöka med nåt av det. Och lyckas inte, istället eskalerar smärtan och börjar komma i intervaller om riktigt, riktigt svår smärta och en mer hanterbar sådan. Vilket gör att jag inte tar mig upp från golvet ens.

Vad som hände sen är lite luddigt, men Jay ringde i alla fall ambulans och två ambulansförare gav mig morfin (ingen höjdare kan jag säga!) samt nånting mot illamåendet. Det hjälpte lite men då höll det istället på att svartna, därav luddigheten. Så vi far mot sjukhuset där det tas prover och jag får dropp. Men de lyckas inte ta reda på vad som kan vara fel. Smärtan och illamåendet har börjat gå över också, så de låter mig dricka någon slags "bedövningsshot" (tänk er ett litet shotglas med emla-kräm) som lugnade ner magen och bedövade allt (inklusive mun och hals, samt gjorde mig vit över hela kroppen). När den har fått verka blir vi hemskickade, jag och Jay, men jag känner mig definitivt inte helt okej.

Det var min spännande lördag natt. Vad som sen har hänt de här senaste tre dagarna är att jag har haft väldigt svårt att få i mig ordentlig mat. I söndags fick jag i mig tre halva mackor och en mosad banan totalt. Igår fick jag i mig en mycket liten flingtallrik, två halva mackor samt en femtedels portion pasta med sås. Idag har det kanske sett lite bättre ut, då jag har ätit en halv portion pasta, en liten tallrik gröt samt en macka. Men det är som att magen säger "stopp, jag mår illa om du äter mer!". Och det känns ju inte bra.

Men på det stora hela verkar jag ju vara på väg åt rätt håll så ingen behöver oroa sig för mig. Imorgon ska jag till och med gå till skolan igen. Jag har på tok för mycket roligt där som jag vill få färdigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!