expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

torsdag 19 april 2012

Badlands rumble

Det låter precis som något som skulle kunna komma från Donkey Kong, men nej, det var faktisk den okända Trigun filmen som kom 12 år efter att animen skapades. 

Officiella trailern, ledsen att det saknas text ^_^;;;;

Jag och Jay såg den igår, jag under den falska tron att den endast skulle vara 40 minuter lång. Jojo, det var vad Jay sa och alla vet att hans ord är lag (or not...).

1 ½ timme senare fick jag gå och lägga mig, mer än en timme senare än vad jag hade tänkt mig! Usch...

Vad jag tyckte om filmen? Tja...

Svårt att säga. Man är så uppfyll av tacksamhet att man fick något utöver animen men samtidigt var det som att göra en längre episod av de första episoderna i själva serien, som är betydligt mer flummiga än vad resten av serien är. Filmen lockade ofta till rejäla gapflabb, men när man precis har sett färdigt Trigun så är det inte riktigt seriens tidiga humor som man först förknippar den med. Dessutom var Vash nästan för söt och pojkaktig genom hela filmen...

Däremot var det grymt kul att se hur Trigun kunde ha sett om den hade blivit gjord idag. Inte för att man klagar på originalet, men jämfört med filmen är den hemsk tom på detaljer.

Och ja, har man väl sett Trigun så bör man se filmen också. Faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!