expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

torsdag 26 april 2012

Knasiga jag och drömmar

Vanligtvis när jag drömmer så är det oftast riktigt knasiga grejer. Det låter kanske inte så märkvärdigt men till skillnad från vad många andra berättar om i drömväg så är det riktigt superknasigt. En mardröm jag hade när jag var liten, och som mina syskon älskar att påminna mig om, handlade om hur vi hade fest i vårt hus när plötsligt en noshörning kom in i vardagsrummet och åt upp mitt hår. Efteråt satt jag med tufsig skalle och tittade på tv som om ingenting hade hänt.
Jag var fem år och sket blanka katten i hur mitt hår såg ut så att det blev en sån stor grej i min dröm ter sig väldigt ologiskt.

Jag är också expert på att drömma om personer jag inte gillar eller karaktärer som jag älskar (jag har bland annat haft Sheldon Cooper i min byrålåda alltid tillgänglig för hångel samt misslyckats totalt med att sälja jordnötssmör till Robert Pattinson... wait what?)

Inatt drömde jag däremot väldigt normalt för att vara jag, men väldigt ovanligt ändå. Jag drömde att jag var på besök hemma hos Underbara Clara och jag hjälpte henne dels med brödbak (vi bakade ett så förbaskat gott örtbrytbröd, jag kunde nästan känna lukten av det ända ut i mitt vakna tillstånd), lite tvätt (jag vet inte varför men jag var så fascinerad av deras tvättstuga, den var så... perfekt, det finns inget annat ord för det) samt lite fotande till bloggen. Jag fotade några av hennes jättefina outfits som hon tänkte publicera på sin blogg sen, vilket i sig är helt otroligt då jag inte kan något om foto överhuvudtaget.
Det låter kanske inte så spännande, men herregud, det var ju hemma hos Underbara Clara, bara det är ju tillräckligt spännande! Eller ja, hon tillhör inte precis den sortens kändisar som jag brukar drömma om, så för mig var det ju i alla fall spännande. Och hon har faktiskt aldrig visat upp sin tvättstuga på bloggen så det är väl klart att man blir nyfiken på hur den ser ut

(därmed var det bekräftat att jag är en tönt som inte har något liv men som envisas med att fundera hur det ser ut i folks tvättstugor, jag är ju inte riktigt frisk på en fläck)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!