expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

onsdag 25 april 2012

En vanlig onsdag

Vad gör normala människor en onsdag kväll?

Tittar på tv?

Surfar framför facebook?

Hjälper sina barn med läxorna? Nej, vänta, det händer bara i parallella universum och dåliga tonårshistorier, ledsen för det. 

Vad gör jag?

Far på en föreläsning om brödbakande kvinnor i Irans landsbygd. Varför läser vi inte om sånt i skolan? Jag blir galen!!

Nej, allvarligt, vi borde läsa mer om mellanöstern i skolan.

Nej, jag är gravallvarlig, varför tror ni inte på mig?

Ah, det är för att jag säger "nej, allvarligt", eller hur?

Vi BORDE verkligen göra om hela kursplanen för historia i grundskolan men främst i gymnasiet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!