expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

måndag 23 april 2012

Världsbokdagen!

När jag fortfarande bodde hemma var alltid världsbokdagen lite av en extra födelsedag hemma, eftersom vi barn fick varsin bok då. Många av mina favoritböcker har jag fått på denna dag, såsom "Momo eller kampen om tiden", "Bilbo", "Anne på Grönkulla", en och annan Georgia Nicolsons dagbok, samt min absoluta favoritbok genom tiderna: "Liftarens Guide Till Galaxen". 

I år har man ju tyvärr ingen annan som kan skänka en bok till sig själv än just en själv, och jag blev en aning för snål. Däremot läste jag ut "Cirkeln", vilket var hemskt duktigt. Och vilken bok! Ojojoj, den rekommenderas varmt! Spännande, oförutsägbar (ja, faktiskt!) och med levande karaktärer (nästan en aning för levande, mer än en gång upplevde jag obehagliga återblickar från högstadiet och det är inte trevligt!).

Glad världsbokdag på er alla! Läs mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!