expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

måndag 14 maj 2012

Dumma dagar

Ibland kommer sådana där dumma dagar där du själv är så ofattbart korkad att du skäms för att ens erkänna det för dig själv. Jag däremot, som inte har någon som helst skrupler, erkänner gärna glatt om gårdagens dumma kväll:

1. Jag och Jay hade tänkt ägna kvällen åt förberedelser å mina vägnar inför Avengers-filmen, då jag inte har sett någon av hjältarnas filmer (att man läst en massa serier räknas tydligen inte >.<). Vi hade fått låna en bränd version av Iron Man av en av Jay's kompisar men den hade så otroligt låg upplösning så jag pallade inte (yep, jag är en sån nörd), så i ren panik tänker vi ladda ner den som en engångsgrej. En halvtimme senare inser vi att vi redan har den på dvd. Mycket dumt med tanke på att vi ändå hann dra ner den olagliga kopian.

2. Den där halvtimmen som gick åt till att vänta på att filmen skulle komma hem, ägnades åt att se de episoder av Regular Ordinary Swedish Meal Time som vi inte hade sett. När så vi insett hur dumma vi var som inte hade koll på vårt bibliotek så insåg jag dessutom att vi under den där halvtimmen hade kunnat bädda sängen som nu istället fick bli omhändertagen EFTER att filmen var slut. Hade vi kunnat spara in åtminstone 5-10 minuter på efter det att filmen var slut. Också mycket dumt.

3. Efter filmen startade Jay av någon anledning en episod av Excel Saga, vilket var riktigt dumt. Dels för att serien i sig är så förbannat korkad och speedad så man hinner knappt med att räkna de antal hjärnceller som dör under de 24 minuter som en episod varar. Men också dels för att klockan redan var för mycket, och vi hade inte bäddat sängen ännu, och borde verkligen ha gått och lagt oss för åtminstone en timme sen. Yey för logik.

4. Jay hade dessutom innan filmen startades ställt fram en skål som skulle användas för att äta hälsofil ur senare, men likt förbannat tar han fram en ny skål ur skåpet och äter fil ur. Det var dumt men det påverkade å andra sidan inte min dumhet så tekniskt sett var Jay dummare än mig. 

5. Samt även de dagliga små dumheterna vi lyckas med som aldrig räknas annars men som fick otroligt stor plats en sådan här dum kväll. 


Hurra för oss! 

1 kommentar:

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!