expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

måndag 21 maj 2012

Hemma igen igen

Det blir inte så kreativt med titlar när man reser bort för ofta :P

Skämt åsido. 

Bloggen har varit död över helgen för att jag är den fattiga typen som inte har en bärbar dator att ta med när man reser bort. Och jag tänkte aldrig på att tidsinställa inlägg.
Just den här helgen har jag varit i Övik och jobbat på mässan där tillsammans med min mor. Mina föräldrar har ett eget företag som går ut på att sälja fantastiska städprodukter och plastpåsar (inte så intressant men va ska man göra?) på mässor och marknader, ett så kallat "knalle-yrke". Många har aldrig råkat på ordet "knalle" förut men det är inte så konstigt då det är ett relativt gammalt ord. Ordets betydelse är dock densamma som förr i världen; en försäljare av dylika ting som inte kommer från hemorten och säljer sina varor på marknader i olika orter. Medan jag bodde hemma var knalle-livet en del av vardagen, man fick glatt följa med och hjälpa till när föräldrarna skulle fara på marknader runt om i hela Sverige. Det kunde självklart vara ett riktigt slitgöra, särskilt när man var såpass ung att man fortfarande gick i högstadiet, men det har å andra sidan gett mig två fantastiska fördelar: 

1. Jag har enorm försäljningsvana och även om jag kanske inte alltid är så bra på att sälja mig själv vid olika tillfällen, t ex anställningsintervjuer, så har jag erfarenhet av många olika slags människor och vilka tekniker man kan tillämpa på dessa.
2. Jag har fått se betydligt mer av Sverige än någon annan jag känner, vilket i mångt och mycket har visat sig vara mer givande än jämnårigas utlandsresor (nu snackar vi om semesterresor alltså!). 

Sedan jag flyttade hemifrån har det inte blivit av att man har följt med alls, men även om jag inte alls kan eller vill vara lika delaktig längre så är det självklart att jag ibland saknar det. Inte nog med att man får vidareutveckla sina försäljningsförmågor och bli en bättre människokännare, dessutom får man fantastisk kvalitetstid med föräldrarna.

Så i helgen jobbade jag trots efterverkningar av förkylning på Örnexpo som är vårmässan i Örnsköldsvik. Fick spendera otroligt mycket tid med min mor och delar av resterande familj (resten var iväg på en annan marknad) vilket ALLTID är skitkul!

Stackars Jay har fått vara ensam med katterna och Popcorn, men han var busig nog att ställa i ordning en filmkväll i fredags, så han har minsann också fått ha roligt. 

Det lär väl dröja en aning innan jag följer med igen, det tar en del på krafterna när man inte är van, men oj vad jag hade saknat det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!