expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

onsdag 31 augusti 2011

Hemmafru-fasoner

När jag var liten brukade mamma baka massvis med gott bröd, så att det alltid skulle finnas hemma och det gick ju alltid åt. Konstigt då, med tanke på hur gott bröd hon bakade.

Det var länge sedan hon bakade nu. Hon är inte död, inte på långa vägar, men hon orkar inte längre, tycker inte längre att det är kul. Det är nästan mer sorgligt, för ständigt finns den där sorgliga känslan om att det borde gå att ändra på, men i slutändan så finns det inget man kan göra.

Och nej, jag har inte en deppardag, jag råkade bara baka just bröd idag. En av sambons större favoriter: rågbitar. De blev jättegoda. Inte riktigt så luftiga som jag brukar få till dem, men jag har heller aldrig bakat rågbitar med vår spis så vi känner inte varandra så bra ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!