expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

fredag 26 augusti 2011

Kändiskärlek när den är som bäst

En rolig sak med mig är att jag oftast börjar tokdissa manliga kändisar när alltför många tjejer gillar dem. Jag var oerhört skeptisk mot The Pirates of the Carribean eftersom alla tjejer jag pratade med var alltför besatta av Johnny Depp's eyeliner, det dröjde tills helt nyligt innan jag kunde godkänna Leonardo Di Caprio och Brad Pitt som skådespelare med talang, och jag har aldrig gillat vare sig Robert Pattinson eller Taylor Lautner i Twilight-filmerna.

Betyder det att jag aldrig någonsin faller för kändisar och i så fall endast kvinnliga?

Självklart inte, jag råkar endast ha en väldigt sofistikerad smak. Faktum är att jag har en fantastisk kändiskärlek sen ett halvår tillbaka som gör mig oerhört go och varm i kroppen: The Nostalgia Critic Guy. 

"Hello, I'm the Nostalgia Critic Guy, I remember it so you don't have to!"
 Okej, någon vill kanske påskina att internetkändisar inte räknas, men varför skulle det inte göra det? Vem kan på fullaste allvar säga att internet inte är det centrala mediet idag? Så det är klart att internetkändisar räknas!


Nostalgia Critic, a.k.a. Doug Walker, är en karaktär på hemsidan That Guy With The Glasses, vars jobb är kort och gott att recensera nostalgiska filmer. Gärna de där riktigt dåliga, men även de där betydligt bättre som man fortfarande tokälskar, eller bara rätt och slätt de mediokra filmerna som man inte riktigt vet man tycker om längre. Självklart är hans val enbart amerikanska filmer men det är trots allt inte bara de bra sakerna därifrån som letar sig över Atlanten. Tråkigt nog. Så till trots känner jag igen åtminstone fyra av fem filmer han recenserar, och de jag inte känner till känner någon av mina bekanta till. Eller så är det en baggis att kolla upp det mer noggrant. Hans sida uppdateras med en ny film varje tisdag natt svensk tid.


Det förekommer även en del teman, såsom att låta en hel månad ha samma tema (Shameful Sequel month, Schwarzenegger month osv.) men ett av de återkommande teman som används är bland annat "Raid of the Lost Story Arc", där NC går igenom de fem första episoderna av en nostalgisk serie för att se om den fortfarande håller måttet.

Ett annat återkommande tema är de s.k. Top 11-listorna där NC listar allt möjligt, från de coolaste disney-skurkarna till de värsta dumjävlarna i nöd. Min personliga favorit av alla listor är denna.


Och den underbara mannen som dissat så många av mina kära barndomsfilmer blev jag oerhört kär i <3
Varför? För att en välsmord tunga och humor (karaktären är ju för tusan löst baserad på Daffy Duck!) lockar minst lika bra som skönhet och pengar. För varför skulle man vilja ha en man som endast ser bra ut och kan skämma bort en med onödiga prylar du inte behöver, när man ändå inte kan prata eller ens ha kul med honom?

BTW, riktiga karlar rakar inte skägget med motorsåg, de behåller det på! 


Och ja, som sann nörd går jag aldrig och lägger mig före klockan ett på natten! Vissa privilegier måste man dra nytta av när man är, ve och fasa, "vuxen"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!