expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

onsdag 31 augusti 2011

Skruttsoppa

Jag läser inte alls tillräckligt många bloggar för att kalla mig intresserad, och de få jag följer brukar jag inte ta till hjärtat sådär supernoga. Men när de har bättre idéer än mig om vad man kan göra med skruttiga grönsaker så är jag beredd att lyssna på nästan allt de har att säga.

Skruttsoppa med en nördig mugg i bakgrunden (ja, den är min, och meesa love it!)

Idén fick jag från Underbara Clara, även om hennes skruttsoppa lät betydligt godare än min. Min var visserligen inte helt bakom flötet, men man inbillar sig lätt att kändisar vet bättre när de kläcker ur sig så många underbara idéer på bloggar och dylikt.

Min bestod i alla på tok för gamla grönsaker som jag hittade i kylskåpet. En skruttig röd paprika, två tomater som sett bättre dagar, en lök som var ganska torr, en ledsen purjolök, rotiga potatisar, vissna morötter och en överbliven chili som annars skulle ha blivit slängd. Samt mina favoritkryddor persilja och paprika. Dom syns inte på bilden men jag åt minsann mina rågbitar till, med det klassiska smör och ost på. Mumsigt värre! Jag blir nästan hungrig igen.


Och ja, i min värld är matlagning oerhört nördigt. Särskilt om man som jag dessutom tokgillar matlagningsprogram som Masterchef Australia och Leila bakar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!