expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

lördag 27 augusti 2011

Yey för Nintendo!

Även om jag stolt kallar mig själv nörd och kan vara lika jobbig som Nemi i många sociala sammanhang, så har jag likväl haft en torftigare barndom än de flesta andra nördar jag känner.
Till exempel så kan jag nämna att som liten hade jag endast spelat igenom "Donkey Kong Country" på SNES, inget annat. Visst, Super Mario har jag spelat ett antal gånger, men aldrig tagit mig igenom dem.

Jag spelade inte så mycket spel alls, trots att jag tyckte det var alla tiders. Det jag spelade mest i min barndom tror jag måste vara "Sled Storm" till PS2, ett klassiskt racingspel på skoter där du kan samla poäng genom att utföra diverse olika trick. Älskade det såpass att jag ett tag kunde alla knappkombinationer helt utantill och alltid var den som fick högst score när småsyskonen tordes spela mot mig. Det är inte nördigt, snarare ganska patetiskt.

Så det är kanske därför som jag vägrar ge upp den barnsliga nördigheten i mig, utan envist ska ta igen allt som jag missade när jag var barn. Som liten hade jag aldrig ens hört talas om Zelda-spelen, men nu när man valde att bli ihop med en bra mycket större nörd än en själv så blev man betydligt mer upplyst. 

Det är därför som jag idag inte tänker göra något vettigt alls, utan enbart spela "Ocarina of Time" i sängen med en polly-påse lättillgänglig. Och ja, det är klart som fan man försöker hitta alla skulltulas! Allt ska rensas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!