expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

måndag 29 augusti 2011

Morgonstund har guld i mun

Någongång i förrförra veckan såg jag Shan Atci Comedy Tour 2010, där han nämner hur konstigt det svenska språket kan vara ibland. Särskilt med alla dessa konstiga uttryck som, om man inte har vuxit upp med dem och är van, kan förvirra en till hjärnstillestånd.

"Hallå där, köp blåbär!"
"Va fan, ser jag ut som en polack eller?"

"Marsch pannkaka!"
"Vad har pannkaka med att gå och lägga sig egentligen?"

"Nu är måttet rågat!"
"Sen när blev du bagare!?!"

"Dra dit pepparn växer!"
"Och vad är det för fel med helvetet om jag får fråga?"

"Jag är frisk som en nötkärna!" 
"Och vilken doktor diagnostiserade dig? Refaat el-Sayed?"


(det där sistnämnda var kanske lite överkurs...)


Och så min bloggtitel såklart... Herregud, efter så otroligt många tidiga mornar så borde man ju vara miljonär vid det här laget!


Så vad kan vi dra för slutsats av det här?


Vi svenskar, är måttligt konstiga! 


Söta knasiga svenska tjejer från "Tjenare Kungen!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!