expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

söndag 10 juni 2012

Build me up, tear me down

Jag vet inte hur det hände men jag fick världens noja då en ångestliknande dyker upp om jag lyssnar på något annat än Bad Religion, så nu lyssnar jag igenom alla mina skivor. Egentligen skulle dagen gå åt till att hänga ett tag med S men han fick ändrade planer, får se om vi kan hänga ikväll istället.

För er som inte vet (jag är ganska säker på att jag inte har nämnt dem på bloggen tidigare) så är Bad Religion en av mina tre absoluta favoritband genom tiderna, jämte Euskefeurat och Pink Floyd. De spelar en slags melodisk punkrock med filosofiska metaforer bestående av nästintill akademiska engelska ord. Det är främst från deras låtar som större delen av mitt mer avancerade engelska ordförråd kommer ifrån. 

Här är några makalösa tips:




Och nej, de gillar inte religion i allmänhet, men det betyder INTE att de anser att ALLA religiösa är dum i huvudet. 

PS: Titeln anspelar på refrängen i deras låt "Skyscraper", där sångaren Greg Graffin sjunger:

Build me up, tear me down
like a skyscraper
Build me up, and tear down these joining walls
so they can't climb at all

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!