expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

fredag 8 juni 2012

Did anybody else's bullshit detector just go off?

Jag och Jay avslutade för resten Gears of War 2 igår. 

Det är en ganska rolig relation jag har till det spelet. 

I början av vårt förhållande så var min inställning till fps-spel ungefär "jag-får-ut-mer-av-att-spela-worms-armageddon". Tills jag såg en bit av första Gears of War. Tänkte " det såg ju inte dåligt ut, vilken grafik alltså!" (det var långt innan jag hade spelat Okami!). Sedan tyckte Jay att jag kunde väl testa i alla fall. Trots otroligt dåligt självförtroende satte jag mig med xbox-kontrollen och pangade ihjäl lite utomjordingar. Men det som verkligen gjorde mig barnsligt glad var motorsågsbajonetten och vad man kunde göra med den (oj vad det låter fel egentligen).

Summan av kardemumman blev att jag och Jay tog oss igenom hela första spelet tillsammans. 


Och nu, flera år senare, har vi äntligen matat oss igenom tvåan. Historieberättandet är en aning sämre och vissa moment är så överdrivet larvigt svårt att man var beredd att slänga ut kontrollerna från balkongen.

Nu ska vi bara ta oss igenom trean också, den stundar sann spelglädje i högsta klass: Halo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!