expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

torsdag 28 juni 2012

Har'u nånsin ätit ett dörrhandtag?

Jag vet inte om ni har märkt det men en intressant grej med mig är den udda egenskapen att komma slängandes med helt random citat från saker som helt sonika ploppar upp i mitt huvud. En talang många nördar har om man får tro Nemi. Det är också en egenskap som kan vara både rolig och grymt irriterande för personer jag träffar, och blir därför även praktiskt när man ska testa hur personkemin fungerar.

Roligast är det dock när man drar citat från saker som folk aldrig har hört talas om. Ett bra exempel som jag kör lite då och då är citat från ett gammalt pedagogiskt dataspel om matematik för mellanstadieelever som i min syskonskara spelades flitigt (hur nu det kunde vara anpassat för 10-åringar, på baksidan står det: 
"Du lär dig:
Räkna med heltal, bråk, decimaltal, primtal, multiplar och faktorer, procent samt göra överslagsberäkningar och lösa ekvationer.
". Sen när lärde vi oss sånt i mellanstadiet?!?)


Spelet i sig var kanske inte så märkvärdigt kul, ingen av oss var några matte-snillen som gladeligen räknade matte på fritiden, men däremot fanns det gott om underbara citat i spelet.

- Hej igen, hehehehehe, harú nånsin ätit ett dörrhandtag?
- Du kanske inte tror det, men du kommer tillbaka!
- Den där mumiekvinnan kan allt trassla till det, låt se om vi kan trassla upp det!
- Vladimir var namnet och pengar är min grej, tro inte att jag är helt skallig!
- Fortfarande här? Ojojoj så envisa vi kan va'rå!

Ack, det var tider det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!