expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

onsdag 20 juni 2012

Vadå lärdom? Vadå kunskap?

Man kunde ju tro att historien borde ha lärt oss något, men icke picke pö!

Nu har något smartskaft beslutat att man ska släppa Okami i HD till PS3 och låta spelaren använda sig av Playstation Move för att spela det. 

Hur dum får man bli?

För det första, så stör jag mig oerhört över den ripoff det blir från Wii:et. Playstation Move fungerar på exakt samma sätt men marknadsförs som något med betydligt mer "precision". Den har jag då inte sett skymten av, utan blir oerhört skeptisk och börjar ana en viss smutskastningskampanj. Och vem är det som säger att precisionen kommer vara bättre än vad den var på Wii:et?

För det andra, apropå Wii, så släpps spelet med HD grafik, dvs 1080p. Ursäkta?
Spelet har en såpass annorlunda grafik att ska man jämföra den kommande HD-varianten med hur det ser ut på Wii:et så ser man ingen skillnad alls.

För det tredje, så befinner oss om igen i samma situation som när spelet släpptes till PS2: 
PS3 KOMMER SNART ATT UTLANSERAS!!

Okej, snart är kanske en överdrift men man håller redan nu på att marknadsföra för nästa generation av konsoler. I November kommer Nintendos nästa konsol, Wii U, att släppas och en del talar för att nästa Playstation kommer att släppas nästa år.
Det är fortfarande ungefär samma sak som förra gången, spelet släpps till en konsol som inte kommer att finnas tillgänglig särskilt länge till, eller helt enkelt inte säljs i större kvantiteter längre. För att inte tala om hur illa det har gått att marknadsföra just Playstation Move, eller hur pass få BRA spel det finns till det. 

För det fjärde, så avslöjas ingenting om huruvida eftertexterna kommer att vara med eller inte, eller ens om man har gjort några förbättringar på kontrollen. Så varför skulle man vilja spela spelet när den viktigaste pusselbiten fortfarande fattas?
Jag lovar att det skulle vara ett fantastiskt knep för marknadsföringen av spelet: JA, VI HAR DE RIKTIGA EFTERTEXTERNA MED HÄR!!

För helvete... 

Ni kan läsa mer om det här

Och här kan ni återigen läsa om min ilska kring behandlingen av stackars Okami. 

Jag tror att efter den här sommaren så nalkas en topp lista över de bästa spelen som jag har spelat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!