expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

måndag 11 juni 2012

Multi-tasking á la nerd

Vanligtvis är jag lite emot att spela flera spel samtidigt, det längsta som jag kan sträcka mig är att spela ett spel fokuserat för att ha något mindre spel vid sidan av (att spela FF VII och Gears of War 2 samtidigt gick faktiskt bra). 

Nu känner jag däremot att jag måste släppa på mina ramar lite grann och börja spela Portal 2 på min lediga tid om jag vill spela co-up med Jay. 

För vanligtvis ser schemat ut såhär: 

Jay spelar nåt spel själv först. Sen spelar han igenom det med S, och SEN spelar han (kanske) det med mig. Eller så spelar jag själv. Lite tråkigt faktiskt.

Så nu tänker jag se till att det går åt ett annat håll. Visserligen har Jay redan hunnit spela igenom Portal 2 men jag ska fanimig hinna göra det innan S i alla fall! Han tog sig igenom första spelet bara nu i lördags faktiskt, jag spelade igenom det för närapå fyra år sedan faktiskt!

Och nu kanske ni frågar er om jag inte gör annat än att spela?

Jodå, jag har stickat färdigt ett hemligt projekt som jag ska visa upp senare, har inte lyckats få någon bra bild ännu, samt även komma en bra bit in på ett annat projekt. Yey me!  

Tillbaka till allvaret. Jag hade någon tanke om att jag skulle ta mig igenom första spelet lite snabbt men jag ångrade mig. Huvudsaken är ju egentligen att jag minns slutet och det gör jag tämligen väl (det är ett väldigt oförglömligt slut kan jag avslöja). 

Så nu får det bli Portal 2, FF VII och Gears of War 3 samtidigt... Får se hur bra det känns... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!