expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

fredag 22 juni 2012

Inatt jag drömde något som...

... jag har drömt om flera gånger förut. 

Jag drömde att jag var "fast" i en enorm herrgårdsvilla, den där klassiska gammaldags som man gärna använder sig av i gamla skräckfilmer (de som var först med alla numera tråkiga klichéer). Någon eller några är ute efter mig och jag vet att när de får fatt mig så kommer de att döda mig. Jag är dock inte rädd, istället är jag så full av adrenalin att jag ibland pendlar mellan att vara nästan vaken och fundera ut smarta drag och flyktvägar eller sova och drömma vidare i drömmen.

Bara det är tillräckligt skumt.

Men när jag har flytt en bra stund på det klassiska viset: kravla mig igenom alla hemliga gångar i tak, golv och väggar, så hamnar jag plötsligt på ett helt annat ställe och drömmen tar en helt annan vändning.
Det påminner väldigt mycket om Umeå Konstskola, och där är man i full färd att arbeta på sina arbetsprover som ska vara inlämnade om en kvart. Någon frågar mig var tusan jag har hållit hus och hur jag hade tänkt att klara provet på bara femton minuter, vilket självklart ger mig en fruktansvärd panik och prestationsångest. Men jag lyckas skapa en ganska söt tavla med en kaninliknande varelse som längtansfullt tittar mot en drömlik lysande person som står vid ett träd lite längre bort. Jag hinner till och med bygga en modell av tavlan som är fullt duglig nog att stå i.

Jag tar mig dock inte in på skolan, rektorn anser att jag inte visar tillräckligt med personligt djup. Så jag bli oerhört ledsen och börjar gråta. 

Nu tar drömmen ännu en annan vändning och jag befinner mig hemma hos S, jag vet inte hur jag hamnade där. Det ser heller inte ut som i verkligheten, utan mycket större och mer som en "katalog". Han frågar varför jag är så ledsen och jag förklarar att det är hans fel alltihop (eh va?).

Han och en kompis tänker då trösta mig med lite mat, och jag inser att det är exakt samma rätt som han bjöd mig på första gången som vi träffades i verkligheten (hemlagad pasta med olja, paprika, tomat, ost och piri piri). Det ger mig av någon anledning rätt att kyssa honom så jag ger honom en våldsam och lite för erotisk kyss. Mycket intimt lovar han mig sedan lite ensamt umgänge bara vi får i oss lite mat. 

Det hände lite andra grejer efter det men drömmen började vrida och vända på sig utan kontroll så att när jag vaknade hade jag inte en susning om vad som hade hänt direkt innan i drömmen. 

Nu känner jag mig nedstämd och orkeslös, och hur bra passar det på midsommar, när det är tänkt att man, gubevars, SKA vara glad och festlig? Usch och fy... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!