expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

lördag 10 september 2011

Materiell lycka

Jag får aldrig nog av bra läroböcker när det gäller konsten att teckna, men jag tror faktiskt att min lilla samling av "How to draw manga" är alldeles lagom stor nu. 

Martial Arts, Occult & Horror, Super Tone Techniques, Bodies & Anatomy, Couples, Putting things in Perspective samt Costume Encyclopedia vol 1 & 2
Ifall ni undrar hur det kommer sig att en av dem är kopierad så kan jag säga att den härstammar från min fattiga tillvaro som gymnasiestudent där man knappt hade råd med fika i skolcafeterian. Däremot hade min skola ett makalöst skolbibliotek med ett fantastiskt utbud vad gällde just den sortens böcker. Det i kombination med en bra kopiator gjorde att man fick ta tillfället i akt. 

Jag undrar just om lagens armar är lika ihärdiga i jakten på folk som håller sig med old school metoder som i jakten på dagens fildelare?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!