expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

tisdag 13 september 2011

Sjuka dagar

Precis när sambon tillfrisknat så åker jag dit; min hals känns som ett rivjärn och alla juicer samt mjölk smakar vedervärdigt (en liten flaska Jägermeister skulle nog få mig att tillfriskna på några timmar, men jag hatar skiten så...). 

Men jag deppar inte ihop, nejdå. Det är blir istället en perfekt dag för att slappa med senaste numret av Illustrerad Vetenskap samt se på när sambon tar sig an Orochi i mitt absoluta favoritspel: Okami.



Jag fattar inte alls varför det spelet inte har blivit en större hit än vad det är, knappt någon jag känner har hört talas om det och de få som har det är oerhört skeptiska. Varför det?

Inte nog med att spelet fick jättebra kritik från de stora hemsidorna (Gamespot gav det 9/10 i betyg och IGN gav det 9.1/10), det blev dessutom utnämnt till "Game of the Year" ett antal gånger.

Resultatet? Det blev utnämnd till "least commercially successful winner of a game of the year award" år 2010 av det årets upplaga av Guiness World Records Gamer's Edition.


Mycket sorgligt må jag säga. Om ni har chansen att provspela det någongång så gör det snälla ni. Här har ni videorecensionen från IGN's hemsida: 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!