expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

lördag 24 september 2011

När nördigheten inte är kul längre...

Nörd för mig är inget skällsord, inte heller uppfattar jag någon som helst negativ klang kring det. 

En nörd för mig är inte heller en finnig tonårsgrabb med glasögon och noll social kompetens. 

Så varför envisas de där stereotyperna att dyka upp och läxa upp en om hur icke-nördig och ovärdig man är?

Som när jag och Jay, min sambo, stod och bläddrade bland serierna på Åkerbloms och Jay frågade mig vad Dark Horse Comics var. Jag var inte säker så jag sa bara att det var något form utav alternativt serieförlag. Bakom mig hör jag en riktig irriterad suck och fram kliver en stereotypisk nörd med riktigt jobbig fantasy under armen och ger mig en lektion i att Dark Horse är minsann inte som vilket serieförlag som helst, utan ett viktigt praktexempel på ett rättvist serieförlag som låter sina tecknare behålla samtliga rättigheter till sina serier. När han började tjata om tecknare och årgångar på serier så sa jag tack och adjö.

Och har fortfarande, efter två år, fortfarande inte helt kommit över det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!