expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

söndag 11 september 2011

Oj, det glömde jag

Jag såg ju äntligen den sista Shrek filmen igår: Shrek: Forever After.

Den var... okej. 

Shrek-filmerna har alltid varit mig lite nära hjärtat, eftersom den första Shrek-filmen var också den första dvd-film som jag såg. På ett Playstation 2 kan jag tillägga, vi hade inte ens en ordentlig dvd-spelare (det kommer säkerligen att vara en form utav fattigmanshistoria när jag får barnbarn).

Uppföljare brukar jag ha oerhört svårt för eftersom de sällan håller måttet, men Shrek 2 är ett av de fåtal undantag som finns. Den är inte nödvändig för fem öre men grymt underhållande så jag klagar inte. 

Tredje filmen var däremot helt onödigt och var inte alls lika underhållande, ärligt talat blev det intressant först när prinsessorna skulle rymma ur fängelset. Jag har sett filmen åtminstone 4-5 gånger, och min grymma talang som filmcitatminnesbank borde ha snappat upp åtminstone 60 % av filmen vid det laget, men filmen är så ointressant så jag kommer aldrig mer.

Fjärde filmen har jag nu sett endast en gång men hela filmens handling satte sig otroligt bra, och det är alltid ett gott tecken.

Så vi kan väl säga 6.5/10 . Inte den bästa av mediokra filmer men den hör sannerligen inte hemma bland skräpet heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!