expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

tisdag 27 september 2011

Tantbestyr

Någon gång när jag var liten frågade någon mig vad jag ville bli när jag blev stor. Som den dumma lilla unge jag var förstod jag inte att det var tal om vilket yrke jag ville ha, så jag svarade mormor. 

Att vara mormor verkade ju vara det fräsigaste som fanns ansåg jag. Man jobbade inte men fick pengar ändå, kunde leka med sina barnbarn, sätta sina egna ungar på plats när de betedde sig för vuxet eller för barnsligt, baka 111 olika sorters kakor, sticka och virka strumpor och tröjor till alla som ville ha det osv.

Jag har påbörjat min mormorsträning i förtid. Systeryster som snart ska ha barn ska få ett snuttigt babyset av mig, bestående av en kudde och filt i matchande färger.

Så småningom blir väl det här en kudde, hoppas jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!